امیرحسین احمدنیا

پایگاه نشر سیاه‌مشق‌ها، گفتگوها، اندیشه ها، اخبار و اطلاع رسانی‌ها

حجت الاسلام احمدنیا: واکسیناسیون، وظیفه ای اخلاقی در کمک به کادر درمان است

  • ۶۲۹

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: بر همه واجب است که به کمک کادر درمان بشتابیم و هرچه عقلا و شرعا به ما توصیه شده در جلوگیری از این بیماری به کار ببندیم که یکی از موارد آن، واکسیناسیون است.

حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا، گفت: در دو سال گذشته و با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا، جامعه ما و جهان با محدودیت‌های متفاوتی روبه‌رو شد و کادر پزشکی و درمان مجاهدانه در این عرصه خدمت کردند.
وی با تأکید بر اینکه بر همه واجب است که به کمک کادر درمان بشتابیم و هرچه عقلا و شرعا به ما توصیه شده در جلوگیری از این بیماری به کار ببندیم، گفت: یکی از مواردی که متخصصان کشورمان و در سطح جهان توصیه می‌کنند، واکسیناسیون است، البته با قید عمومی؛‌ یعنی واکسن زمانی تأثیر می‌گذارد که اکثر یا تمام افراد جامعه که شرایط سنی را دارند آن را دریافت کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان افزود: رهبر معظم انقلاب با دریافت واکسن ایرانی برکت، حجت را بر ما تمام کردند و از این رو همه به ویژه طلاب می بایست به‌عنوان عملی دینی و عقلی، اقدام کنند و البته کته در شرایطی نیز این عمل واجب می‌شود.
حجت‌الاسلام احمدنیا با اشاره به لزوم دعوت و قانع‌کردن مردم برای دریافت واکسن در مسیر برچیده‌شدن بیماری از جامعه، گفت: بعضی از مساجد شهرها و روستاهای استان‌های خراسان در این ایام به‌عنوان مراکز واکسیناسیون فعال شده و شهرداری‌ها نیز فضاهای عمومی را در اختیار مردم قرار داده‌اند که از این جهت مشکلی برای دریافت واکسن وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های دریافتی، ائمه جماعات مساجد در این ایام عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، گفت: 3 هزار پایگاه سلامت محله در مساجد داریم که فعالیت‌هایی مانند: غربالگری، مشاوره پزشکی و... را انجام می‌دهند و امامان جماعت نیز در مسیر اقناع سراسری برای تزریق گسترده واکسن تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

 

منابع: 

 سایت حوزه علمیه خراسان : https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=41471

خبرگزاری حوزه کشور  https://www.hawzahnews.com/news/989526

خبرگزاری شبستان http://shabestan.ir/detail/News/1114587

سایت مرکز رسیدگی به امورمساجد استان‌های خراسان   http://masjedkh.ir/fa_ir/site/view/id/2047

مسجد، قظب و محور اماکن عمومی

  • ۳۵۴

مقام معظم رهبری(دامت برکاته)

در بنای شهر و روستا، در مدرسه و دانشگاه، در مراکز جمعیتی از بازارهای کسب و کار تا فرودگاه‌ها و جاده‌ها و پایانه‌های سفری و تا آسایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و بوستان‌ها و گردشگاه‌ها، در همه و همه باید مسجد را همچون قطب و محور بنا نهاد.

پیام به بیستمین اجلاس سراسری نماز،19/ 07/ 1390

حجت الاسلام احمدنیا: «طرح نذر هشتم» با پیوست‌های جدید فرهنگی اعتلا خواهد یافت.

  • ۶۰۵

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: طرح نذر هشتم به عنوان یکی از طرح‌های موفق که از سطح مساجد مشهد شروع شده و امروز در سطح کشور در حال اجراست، باید با پیوست‌های جدید فرهنگی اعتلا یافته و با نگاه عمیق تربیتی در صدد رفع مشکلات مختلف افراد تحت پوشش تلاش نماید.

حجت الاسلام امیرحسین احمدنیا، معاون فرهنگی و اجتماعی این مرکز در نشست صمیمی با سعید ضیایی،معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی، ضمن ابراز خوشحالی از موفقیت طرح نذر هشتم و همکاری اداره‌کل زندانها در این زمینه گفت: طرح نذر هشتم به عنوان طرحی که سال گذشته در سایه‌ی امام رضا علیه السلام از مساجد مشهد مقدس شروع شده و امروز در سطح کشور در حال اجراست، باید با پیوست‌های جدید فرهنگی اعتلا یابد.
وی ادامه داد: نگاه عمیق تربیتی به افراد تحت پوشش طرح، کمک در تعالی ارزشی و بینشی این عزیزان قبل و بعد از آزادی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی حاکم بر برخی از خانواده‌ها و تلاش در جهت کمک معنوی و مادی به خانواده‌ی آنان، حفظ ارتباط افراد آزاد شده در این طرح با مسجد، کمک به احیای فرد و بازگشت شایسته‌ی او به اجتماع و تلاش در جهت اشتغال او و رفع موانع، از جمله‌ی مواردی است که باید در آینده به آنها توجه بیشتر شود.  

نشست امیرحسین احمدنیا با سعید ضیایی
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با تاکید بر نقش این طرح در احیای خانواده‌ها با کمک به بازگرداندن سرپرست‌های خانواده‌ی زندانی به خانواده‌ها افزود: شایسته‌است با توجه بیشتر به نقش زنان در خانواده و اجتماع، در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به صورت ویژه به آزادی خانم‌ها و مادران زندانی پرداخته شود.
حجت الاسلام احمدنیا با تاکید بر لزوم ترویج سنت حسنه‌ی کمک به آزادسازی زندانیان اظهار داشت: لازم است در جهت دعوت مردم به شرکت در این طرح، تلاش‌های انجام شده در یکسال گذشته که منجر به آزادی بیش از 410 زندانی شده است، تحت پوشش بازتاب خبری و رسانه‌ای گسترده قرار گیرد.
وی با تاکید بر مشارکت بالای مسجدی‌ها در این طرح افزود: با توجه به نزدیک شدن اولین سالگرد اجرای طرح نذر هشتم در نهم آذرماه 1400، امیدواریم بتوانیم از خیرین برجسته‌ی مسجدی و مساجدی که بیشترین مشارکت در این طرح را داشته‌اند تقدیر و تشکر به عمل آوریم.
در ادامه‌ی این نشست، سعید ضیایی معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی با تشکر از حسن نیت و همکاری مساجد استان و امور مساجد گفت: در سالگرد آغاز این طرح، حاضریم که در همایش ویژه‌ای ضمن تجلیل از مشارکت کنندگان برتر به آزادی تعداد بیشتری از زندانیان با مشارکت مساجد اقدام نماییم.
وی با اشاره به اجرای طرح معراج با همکاری حوزه علمیه خراسان افزود: پیوست‌های فرهنگی مذکور از دغدغه‌های اساسی ما در اجرای این طرح است و باید تدابیر لازم بیش از پیش در این زمینه صورت گیرد و در این زمینه آماده هرگونه همکاری هستیم. 
ضیایی با بیان طرح‌های مختلف اداره‌کل زندانها در جهت تربیت و آزادسازی زندانیان افزود: امیدواریم با اخلاص موجود در اجرای این طرح و با نیروی عظیم مردمی موجود در مساجد بتوانیم آن‌طور که مورد رضای خداست با مشارکت بیشتر و پررنگ تر از گذشته به اجرای این طرح بپردازیم و زندانیان آزاد شده در این طرح با تلاش ائمه‌ی محترم جماعات و همسنگرهای مسجدی بتوانند از حمایت های مختلف مادی و معنوی در پس از آزادی نیز بهره‌مند گردند. 
  گفتنی است طرح نذر هشتم، طرح مسجد محور آزادی حداقل هشت زندانی در هشتم هر ماه به نام امام هشتم علیه السلام است که از آذر ماه سال 1399 در حال اجراست و تا کنون بیش از 410 زندانی در قالب این طرح در استان خراسان رضوی آزاد شده اند.

منابع:

خبرگزاری ایسنا https://www.isna.ir/news/1400080100492

خبرگزاری شبستان http://www.shabestan.ir/detail/News/1107734
خبرگزاری ایکنا https://khorasan.iqna.ir/fa/news/4007416

 

امیرحسین احمدنیا

امیرحسین احمدنیا

پایگاه نشر سیاه‌مشق‌ها، گفتگوها، اندیشه ها، اخبار و اطلاع رسانی‌ها