امیرحسین احمدنیا

پایگاه نشر سیاه‌مشق‌ها، گفتگوها، اندیشه ها، اخبار و اطلاع رسانی‌ها

اجرای‌‌ طرح‌‌‌‌‌ «ثارالله» در مساجد استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی

  • ۱۷۷

حجت الاسلام احمد نیا گفت: در قالب طرح «ثارالله» بیش از 30 عنوان برنامه در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین # در مساجد استان های خراسان برگزار می شود.

وی در تشریح این خبر افزود: با اجرای طرح «ثارالله» بیش از 400 ایستگاه صلواتی در مشهد مقدس توسط مساجد، برگزاری مراسم عزاداری و روضه‌خوانی، برپایی بیش از 100 حسینیه‌ کودک در سطح استان، برپایی بیش از 50 کرسی تلاوت مسجدی، طرح نذر خون، مراسم مقتل خوانی، طرح هرشب یک نکته عاشورایی، طرح سیمای شهدای کربلا (با هدف آشنایی با یاران اباعبدالله الحسین علیه السلام)، مراسم شیرخوارگان حسینی، برپایی خیمه مشاوره، طرح قصه‌های عاشورایی، پرده‌خوانی و نقالی و برپایی ایستگاه عاشوراییان از جمله برنامه‌هایی است که توسط مساجد در ماه محرم برگزار خواهد شد.

وی درادامه خاطر نشان کرد: سیاه‌پوشی مساجد و محله‌ اطراف مساجد نیز مورد تاکید قرار گرفته است تا رنگ و بوی عاشورایی در تمام محلات استان حکمفرما شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با تاکید بر علت قیام اباعبدالله الحسین # گفت: با عنایت به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر در قیام امام حسین# طرح 40 منبر امر به معروفی، در قالب طرح مسجد آمر در 40 مسجد مشهد مقدس و با هدف احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم به صورت ویژه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله طرح‌هایی که به صورت متمرکز توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در ماه محرم اجرا خواهد شد، اعزام 120 مبلّغ به روستاهای فاقد امام جماعت استان در قالب طرح امام سفیر و اعزام بیش از 400 مبلّغ با مشارکت نهادهای تبلیغی و این مرکز به مساجد استان‌های خراسان خواهد بود.

حجت الاسلام احمدنیا درپایان افزود: تولید ویژه نامه «ثارالله»، شامل سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره محرم، محتوای آموزشی جهت مبلّغین و ائمۀجماعات، معرفی کتاب، متن منبر، ایده‌های مسجدی محرم ومنشورات از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این مرکز است که علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به سایت مسجدنا به این ویژه نامه دسترسی پیدا کنند.

منابع:

باشگاه خبرنگاران جوان

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری ایکنا

قدس آنلاین

خبرگزاری تسنیم

مرکز رسیدگی به امور مساجد

امیرحسین احمدنیا

امیرحسین احمدنیا

پایگاه نشر سیاه‌مشق‌ها، گفتگوها، اندیشه ها، اخبار و اطلاع رسانی‌ها