امیرحسین احمدنیا

پایگاه نشر سیاه‌مشق‌ها، گفتگوها، اندیشه ها، اخبار و اطلاع رسانی‌ها

اجرای طرح از کربلای حسینی(ع) تا کربلای خمینی(ره) در سطح مساجد استان‌های خراسان در هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی(ع)

  • ۵۹۴

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان، برنامه‌های مساجد این سه استان در ایام هفته‌ی دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی را تشریح کرد و از اجرای بیش از 30 عنوان برنامه در قالب طرح «از کربلای حسینی(ع) تا کربلای خمینی(ره)» خبر داد.

 

حجت الاسلام امیرحسین احمدنیا، معاون فرهنگی و اجتماعی این مرکز، گفت: دفاع مقدس برگی پر افتخار از صفحات تاریخ اسلام است و حماسه‌ی مردم به زعامت رهبر کبیر انقلاب اسلامی فصل بی بدیل و بی نظیری از جهاد، ایثار و ایستادگی به پیروی از مکتب امام حسین# را در تاریخ به ارمغان داشته است.
وی با اشاره به مصادف شدن هفته‌ی دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی# ادامه داد: پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگهداشتن و نکوداشت یاد و خاطره‌ی شهدای کربلا و مصائب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) یک فریضه‌ی الهی است.
وی افزود: مساجد استان‌های خراسان هم در این ایام با اجرای بیش از30عنوان برنامه در قالب طرح «از کربلای حسینی علیه السلام تا کربلای خمینی رحمه الله علیه» در جهت انجام این فریضه و نشر و پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس و اربعین حسینی(ع) خواهند کوشید.
حجت الاسلام احمدنیا تصریح کرد:  فضاآرایی مساجد و محله‌ی پیرامونی، دیدار با ائمه‌ی جماعات، اعضای هیأت امنا و خدام ایثارگر و جانباز، دیدار با خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران ساکن در محله‌ی مساجد و اجرای طرح آبروی محله درب منازل آنها با اجرای سرود متناسب با ایام هفته‌ی دفاع مقدس و اربعین حسینی و روضه خوانی و تقدیر از این عزیزان، از جمله‌ی برنامه هایی است که در این ایام توسط مساجد این سه استان انجام خواهد شد.
وی برگزاری مراسم شب‌های خاطره با حضور و گردهمایی راویان دفاع مقدس و تقدیر از راویان برگزیده، اعزام سخنران متخصص به مساجد و برگزاری سخنرانی جهت بیان معارف ناب اربعین حسینی و دفاع مقدس، قرائت دسته جمعی زیارت اربعین به نیابت از شهدای دفاع مقدس، برگزاری مسابقه‌ی کتابخوانی، طنین انداز شدن بانگ لبیک یا حسین، برپایی موکب هنرمندان، نصب تابلوی شهدا، برگزاری کمپین وقف دیوار منازل برای نقاشی تصاویر شهدای مسجد محله و دیوارنویسی را از دیگر برنامه‌های مساجد این سه استان بر شمرد.
مدیر سامانه‌ی مسجدنای مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به برگزاری سه وبینار آموزشی با عناوین «شخصیت شناسی شهدای کربلا و شهدای دفاع مقدس»، «کربلای حسینی در آیینه‌ی دفاع مقدس» و «انقلاب خمینی، حلقه‌ی وصل قیام حسینی و تمدن مهدوی» ویژه‌ی ارکان مساجد در این سامانه افزود: ویژه نامه‌ی برخط همسنگرهای مسجدی شامل محتوای پیشنهادی منبر، محتوای آموزشی ویژه تبلیغ در ایام اربعین حسینی و هفته‌ی دفاع مقدس، روز شمار دفاع مقدس، بخش اعزام سخنران، محتوای چندرسانه‌ای، کتابخانه و فرم جمع آوری شهدای شاخص مساجد نیز بر بستر سامانه‌ی مسجدنا منتشر خواهد شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

منابع خبر:

http://masjedkh.ir/fa_ir/site/view/id/1911

http://shabestan.ir/detail/News/1095761

https://khorasan.iqna.ir/fa/news/3998332/

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/06/27/2573745

https://www.isna.ir/news/1400062720135

http://amrebemaroof.ir/?p=131099

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
امیرحسین احمدنیا

امیرحسین احمدنیا

پایگاه نشر سیاه‌مشق‌ها، گفتگوها، اندیشه ها، اخبار و اطلاع رسانی‌ها