امیرحسین احمدنیا

پایگاه نشر سیاه‌مشق‌ها، گفتگوها، اندیشه ها، اخبار و اطلاع رسانی‌ها

در مدل شهرسازی اسلامی، باید شهر محله محور و محلات مسجدمحور باشند.

  • ۵۸۲

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در نشست هم اندیشی با رئیس کمسیون فرهنگی،اجتماعی،زیارت،گردشگری و رسانه‌ی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در مدل شهرسازی اسلامی، باید شهر محله محور، محلات مسجد محور و مساجد امام محور باشند.

 

در ابتدای جلسه حجت الاسلام امیرحسین احمدنیا، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد به عنوان کانون محوری جامعه‌ی اسلامی گفت: طبق فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر عظیم الشّان انقلاب اسلامی مساجد پررنگ ترین نقش را در پیروزی و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی داشته اند و طبق فرموده حضرت امام خمینی(ره) ما انقلاب کرده ایم تا مسجد را اداره کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با تاکید بر فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مسجد محلی است که باید امور از آن اداره شوند افزود: در مدل شهرسازی اسلامی باید شهر محله‌محور، محلات مسجد محور و مساجد امام محور باشند.

وی با تاکید بر کارآمدی مساجد به عنوان بیوت الهی و محل اجتماع مردم در عرصه‌های مختلف افزود: مسجد بهترین نهاد جهت شناسایی مسائل، معضلات و مشکلات محلات و ارائه‌ی راهکار و استفاده از مشارکت های مردمی جهت حل آن‌ها می باشد.

حجت الاسلام احمدنیا ادامه داد: از شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و شهرداری انتظار داریم که از ظرفیت مساجد، ارکان مساجد و نمازگزاران در مسئله شناسی و آسیب شناسی، همفکری و ارائه‌ی راهکارهای حل معضلات مختلف و مشارکت در مدیریت و اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی محله محور به نحو شایسته استفاده نمایند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی،زیارت،گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ضمن اظهار خوشحالی از تشکیل این جلسه گفت: مسجد پایگاه اسلام است و ما در جهت مسجد محور شدن فعالیت های جامعه، هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به معضلات اجتماعی مختلف موجود در شهر مشهد مقدس ادامه داد: مشهد شهر امام رضا علیه السلام است و این مشکلات در شان این شهر نیست، باید با استفاده از ظرفیت عظیم مردمی و با محوریت مسجد ضمن آسیب شناسی دقیق، حل این معضلات با جدیت پیگیری گردد و ما آماده‌ی هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

لازم به ذکر است در این جلسه پیرو مسائل مختلفی از جمله شوراهای اجتماعی محلات، فرهنگسراهای شهرداری، تبلیغات شهری و محلی و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر گفتگو و تبادل نظر صورت پذیرفت.

 

منابع:

http://shabestan.ir/detail/News/1096442

https://khorasan.iqna.ir/fa/news/3998780

http://masjedkh.ir/fa_ir/site/view/id/1918

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
امیرحسین احمدنیا

امیرحسین احمدنیا

پایگاه نشر سیاه‌مشق‌ها، گفتگوها، اندیشه ها، اخبار و اطلاع رسانی‌ها